Lietuvoje jaučiant didelį nerimą dėl karo grėsmės ir žmonėms išgyvenant įtampą, baimę, kurią sukūrė karas Ukrainoje ICF Lietuva dalinasi pokalbiu ir patarimais, kaip pasirūpinti savo darbuotojais esant tokiai situacijai.  ICF Lietuva  – didžiausios pasaulyje profesionalių koučingo specialistų organizacijos skyrius Lietuvoje. Vienijame daugiau nei 70 akredituotus mokslus baigusių koučingo specialistus ir tarp jų yra Orinta Žvirzdinė, lyderystės trenerė ir mentorė, tarptautinės mokymų bendrovės FranklinCovey fasilitatorė, kuri pokalbyje su Domantu Alčausku išskiria šiuos tris patarimus vadovams kaip pasirūpinti savo darbuotojais karo kontekste.

1. Skirti dėmesį ne tik procesų valdymui, bet ir darbuotojų psichologinei sveikatai.

Šiuo metu karo su Ukraina kontekste svarbu pasirūpinti įmonės procesais, tačiau taip pat svarbu pasirūpinti ir darbuotojų savijauta kadangi tai daro tiesioginę įtaką darbo rezultatams, Sunkiose situacijose darbuotojams kaip niekad svarbi vadovų pagalba ir dėmesys. Siekite balanso tarp procesų ir pokalbių su darbuotojais, kuomet skirtumėt laiko 1:1 ir papildomai su visa komanda pokalbiui, kurių metu aptartumėte kaip darbuotojai jaučiasi esamoje situacijoje. Visų pokalbių metu stenkitės išklausyti, o ne teikti sprendimus ar siūlymus.

2. Pokalbio metu skirkite laiko pakalbėti apie jausmus kaip nerimą, baimę ir stresą.

Nevenkite kalbėti apie jausmus, padėti kalbėti apie jausmus galite pasinaudojus klausimų pagalba, o pirmas klausimas, kurį galite paklausti 1:1 pokalbio pradžioje yra: Kaip jautiesi? Jeigu darbuotojas atsako, kad jaučia nerimą, ar baimę, tuomet galite klausti: Kas ta nerimą labiausiai kelia? Kiek baimės yra realios, o kiek – ne. Kas tau padėtų baimes sumažinti? Ką iki šiol darei? Kas padeda? Ką aš galiu daryti, kad padėčiau? Kaip kiti gali padėti? Pokalbį užbaikite su kvietimu įsipareigoti konkrečiais žingsniais, ką darbuotojas darys. , Komandoje verta aptarti kaip galite vienas kitam padėti. Galimi klausimai: Kokios pagalbos aš tikėčiausi iš vadovo (-ės)? Kaip aš galėčiau padėti kolegoms? Ko tikėčiausi iš kolegų? Kokius susitarimus komandoje galėtume sudaryti?

Verta įsidėmėti, kad tokio pokalbio esmė yra ne vien tik klausti, linksėti galvą, kuomet darbuotojas šneka ir susilaikyti nuo atsakymų pateikimų, bet esmė yra išjausti ir išgirsti savo pašnekovą, suprasti kokios yra jo/jos nerimo priežastys. Mes visi esame skirtingi, skirtingai reaguojame ir mums tinka skirtingi metodai, kurie padeda nerimą sumažinti. Svarbu gerbti kito jausmus, nenuvertinti jų. Saugios aplinkos, ryšio sukūrimas ir klausimai orientuoti į darbuotojo jausmus padeda juos išventiliuoti, kuomet yra nerimo ir streso kupina situacija. Visą tai mažais žingsniais veda į nusiraminimą, suteikia saugumo jausmą, kas leidžia sugrąžinti dėmesį į darbus.

3. Neatidėliokite mokymosi, ar koučingo sesijų.

Atrodo, kad šiuo metu svarbiau skirti laiko verslo procesams, tačiau tai gali būti netoliaregiško matymo spąstai. Kaip niekad svarbu dabar mokytis, bandyti plačiau pamatyti, kokiame kompleksiškume gyvename. Vienas iš būdų mokytis yra su koučingo specialisto pagalba. Koučingo sesijos ne tik padėtų plačiau pamatyti kompleksiškumą, tačiau ir padėtų pasiruošti pokalbiams su darbuotojais ir palaikyti jus siekiant pasirūpinti tiek verslo procesais, tiek kitais savo kolegomis.

Neskubėkit padėti kolegoms, jeigu patys nesijaučiat esantys emociškai stiprūs. Padėti susitvarkyti darbuotojams su nerimu, baime, ar stresu galite tik pirma padėjus sau. Viena iš priemonių padėti su nėrimu „susitvarkyti“ yra koučingo sesijos, kurių metu galėsite įvardinti ir paanalizuoti savo jausmus, suvaldyti kylančias emocijas ir įgyti patirties kaip tokį pokalbį vesti praktiškai, o ne tik remiantis išmoktomis teorinėmis žiniomis. Vertinga Pirma pačiam „perleisti“ šį procesą per save ir suvokti kaip kartais sunku yra kalbėti apie savo emocijas ir pamatyti, kokį, iš tikrųjų, poveikį turi emocijos darbo rezultatams ir savijautai darbe.

Koučingo sesijos gali būti naudojamos ne tik pasiruošimui, bet ir palaikymui pokyčių akivaizdoje, nuolat užfiksuojant mokymąsi per tokius klausimus kaip Ką tu išgirdai iš pokalbio su darbuotojais? Kaip tau pavyko vesti pokalbį? Kas nepavyko? Ką toliau darysi? Kvietimas neatidėlioti suplanuotų koučingo sesijų ir jose dalyvauti, o jeigu dar tai nėra suplanuota – susiplanuoti. Pasirinkti  koučingo specialistą galite čia.

Tekstą sudarė Domantas Alčauskas partnerystėje su Orinta Žvirzdine. 

Apie autorius

Domantas Alčauskas

Domantas Alčauskas

Daugiau kaip 5+ metų tyrinėjantis tikslų ir psichologinės gerovės ryšį koučingo specialistas, psichologijos studentas, ICF bendruomenės narys.

Orinta Žvirzdinė

Orinta Žvirzdinė

Lyderystės trenerė ir mentorė, tarptautinės mokymų bendrovės FranklinCovey fasilitatorė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *